Radslavice - škola
Drobečková navigace

Novinky - šk.rok 2019/20 > Domácí úkoly > 4.ročník

4.ročník

UčíTelka - každý den vysílá ČT2 program pro žáky. Dívej se každý den na díl, který je pro čtvrťáky.

Dnes 10:50 - 11:15  TémaProcvičíme si vyjmenovaná a příbuzná slova po v

 

PROSÍM O VYZVEDNUTÍ POČETNÍKU 2 VE ŠKOLE. KDYKOLI MEZI 8:00- 11:00.

MONADY.PNG

Pondělí 30.3.

ČJ

M

  • PS str. 20 cv. 6 zjisti, které z čísel není dělitelné 4. Na výpočty použij sešit M. Připomeň si, co znamená být dělitelný číslem 4: 

Je číslo 16 dělitelné 4? ANO  16 : 4 = 4

Je číslo 8 dělitelné 4? ANO  8 : 4 = 2

Je číslo 10 dělitelné 4? NE, protože číslo 10 nejde dělit číslem 4 beze zbytku  10 : 4 = 2  zb. 2 

 UČ str. 49 přečti si informace o plazech, ptácích a savcích na loukách. Pořádně si prohlédni jejich obrázky.  Udělej si další kousek svého zápisu do sešitu tak, jak jsme zvyklí. Musí obsahovat toto:

  • Ke každému živočichu napiš, jestli se jedná o plaza, ptáka nebo savce a uveď minimálně dvě nejzajímavější informace o něm.

 

VL: Opakování učiva -VLÁDA PŘEMYSLOVSKÝCH KNÍŽAT

Zopakuj si toto učivo z webu  http://rysava.websnadno.cz   

( najdeš ho v luštěnkách pro 4.roč.s názvem třetí opakování učiva)

PS: str.14/ cv.4-6

 

 

b0c01375edc80f5cf22e161ae4baee43.jpg 

 

Pátek 27. 3.

ČJ

  • Napiš si do sešitu ČJ tento zápis o slovesech v MINULÉM čase:Časování sloves v min. čase.PNG
  • UČ str. 104 cv. 2 napiš do sešitu ČJ. Pozorně časuj sloveso BÝT a napiš jej ve správném tvaru. 

M

  • PS str. 20 cv. 5, 7 

AJ

  • Dnes se budeme věnovat KNIHÁM a tomu, co můžeš najít na jejich  front cover (přední straně) a back cover (zadní straně).
  • UČ str. 44. Polly popisuje, co vše se dá najít na obalu knihy. Poslouchej a zároveň čti v učebnici. 
  • Neznámá slova si najdi ve slovníku nebo v překladači. 
  • PS str. 56  cv. 1 vyber si doma dvě oblíbené knihy a doplň informace z jejich obálky. 

ČT

  • Lapbook Božena Němcová
    • Doplň informace o životě Boženy Němcové a zpracuj do lapbooku. Využij okénka, kartičky, kapsičky podle svého uvážení. 
    • Božena Němcová  se narodila roku _ _ _ _.

      Své dětství prožila v R_ _ _ _ _ _ _ _ _ ch. Příjmení P_ _ _ _ _ _ á získala po matčině svatbě s Johannem Panklem.

      Její nejznámější dílo, ve kterém čerpala námět ze svého dětství, se jmenuje B_ _ _ _ _ _.

      Němcová měla _ děti.

      Zemřela roku _ _ _ _.

 

Čtvrtek 26.3. 

ČJ

M

  • UČ str. 68 cv. 18 do sešitu

! DOBROVOLNÝ ÚKOL: UČ str. 68 cv. 20. TIP -> zkus si pole nakreslit. :) Úkol mi pošli :) 

Středa 25.3.

ČJ

  • Procvičování ČASU 2. Opět si s paní učitelkou zahraj na policistu. Ukazuj správný čas u sloves. https://www.youtube.com/watch?v=ZAgegyMoz0E
  • Do sešitu ČJ si zapiš tento zápis:čAS.PNG
  • PS str. 60 cv. 1 d), 2 a),b)

M

  • PS str. 17 cv. 6. Vzpomeň si na naši diskuzi ve škole, na krutý trest římské armády ve starověku =  DECIMOVÁNÍ = zabití každého desátého. Odtud předpona DECI = desetina. Decihodina bude tedy desetina hodiny. 
  • PS str. 19 cv. 3

! DOBROVOLNÝ ÚKOL: PS str. 18 cv. 8  vyřeš krokování. Můžeš si doma udělat svůj krokovací pás na zemi, třeba ze sešitů. :)  Nezapomeň poté zapsat pomocí čísel. Připomínám, že pokyn ČELEM VZAD je MINUS před ZÁVORKOU  -(.  První příklad zapíšeš pomocí čísel takto:

        2 - ( -2+1) = 3

 

VL: Učebnice str. 24 cv. b) - překresli si časovou osu a vyznač na ní úkoly 1-5 

Pokud budeš mít chuť, můžeš si na stránkách  http://rysava.websnadno.cz ověřit své znalosti v záložce:

Různé pro učitele a žáky- Přemyslovci králové. Tak hodně zdaru. E.Petrášová

 

 AJ:  Dnes dokončíme téma televizních pořadů = TV programmes. :) 

  • UČ str. 43 dolní cv. poslouchej a opakuj rozhovor. Pro poslech klikni => 23 Stopa 23.mp3
  • PS str. 55 cv. 2 napiš věty o sobě a o dalších dvou členech tvé rodiny. Nejprve si přelož slova, která už jsou v textu napsána. Přikládám můj VZOR. Napiš si to podle sebe. 
  • IMG_20200325_084713.jpg

Pokud máš možnost, můžeš mi posílat vyfocená cvičení na Messenger nebo WhatsApp. Zkus poprosit rodiče(prarodiče), aby ti ukázali jak na to.  :) 

 

 ! ÚPLNĚ NA KONCI NAJDEŠ ŘEŠENÍ Z PÁTEČNÍHO ÚKOLU DO GEOMETRIE. Zkontroluj a oprav.:) !

 IMG_20200324_080022.jpg Frodík se má u mě dobře, ale už nám všichni scházíte. :) 

Úterý 24.3. 

ČJ

  • Procvič si ČAS u sloves tím, že budeš ukazovat jako paní učitelka na tomto videu https://www.youtube.com/watch?v=AmR9Wmyr_Mo .
  • PS str. 59 cv. 3,4
  • PS str. 60 cv.1 c) v básni podtrhni všechny slovesné tvary. Nezapomeň na ty složené - musíš podtrhnout obě části slovesa. Můžeš si v vzadu v klíči zkontrolovat správnost. 

M

  • Početník str. 34 druhý sloupeček. Můžeš řešit pomocí zkoušky.  

                                            8.____________= 16 000           - řeknu si 16 000 : 8 = 2 000

  • PS str. 16 cv. 2 zkus vyřešit tolik pavučin, kolik zvládneš. Rychlíci vyřeší všechny. Pokud si nevíš rady, na chvilku PS odlož a vrať se k tomu později. Zkus vyřešit aspoň jednu!  :) 

  ! Můžete s maminkou, tatínkem nebo s babičkou poslat cokoli na kontrolu. (E-mail, WhatsApp - najdete mě dle čísla telefonu, popř. si mě děti mohou přidat na Messengeru a posílat úkoly tam.)

AJ Dnes se naučíš pojmenovat televizní programy.

  • UČ str. 43 horní cvičení. Uslyšíš některé televizní pořady a poté jejich název.  Ukazuj na obrázky a opakuj názvy jednotlivých programů.  poslech= >                                                                                         22 Stopa 22.mp3
  • PS str. 55 cv. 1  pusť si poslech  a přiřaď k dětem jejich nejoblíbenější program.                                      24 Stopa 24.mp3

 

Pondělí 23.3.

ČJ: 

  • UČ str. 100 přečti si žlutý rámeček a zopakuj si co umíme o ČASE u sloves. Pozoruj v přehledu pod rámečkem, jak se mění koncovky u časování sloves v přítomném čase. 
  • Do sešitu si napiš nadpis a vyčasuj jakékoli sloveso v čase PŘÍTOMNÉM, označ barevně koncovky a opiš větu o koncovkách. Např. takto: 

                           Časování sloves v přítomném čase

ČÍSLO JEDNOTNÉ                                                   ČÍSLO MNOŽNÉ 

  1. (já) prosím                                                      1. (my) prosíme
  2. (ty) prosíš                                                       2. (vy) prosíte                                                         
  3. (on, ona, ono) prosí                                        3. (oni, ony, ona) prosí

V koncovkách slovesných tvarů v přítomném čase píšeme vždy - í: sázím, vozíš, prosím, nosíme, brousíte.

  • PS str. 59 cv. 2 a,b

M: 

  • Početník str. 34 jeden sloupeček. Nezapomínej si v hlavě udělat zkoušku.
  • PS str. 17 cv. 5 

! DOBROVOLNÝ úkol :) UČ str. 72 cv. 16. Kdo by chtěl, může mi poslat fotku útvaru. !

 

PŘ: UČ str. 48 + MOTÝLI ze str. 49 přečti si informace o bezobratlých živočiších na loukách. Udělej si další kousek svého zápisu do sešitu tak, jak jsme zvyklí. Musí obsahovat toto:

  • Nadpis: Bezobratlí živočichové na loukách
  • Ke každému živočichu (ze str. 48 a k motýlům ze str. 49) si napiš minimálně dvě nejzajímavější informace.

VL:

Vznik českého státu, vláda přemyslovských králů

1.Rozvoj českého státu ve 13.století

PŘEMYSL OTAKAR I.-1.český král s dědičným titulem

1212 - Zlatá bula sicilská, potvrzovala nezávislost Českého království / královský titul se dědí z otce na syna

 PS:STR.13 / cv. 1,2,3

 

 

INZERÁT
na volné místo vychovatelky ŠD

Inzerát na volné místo speciálního pedagoga

ZŠ a SMŠ Radslavice
je zapojena do projektu CESTA K ÚSPĚCHU I

   ZŠ a SMŠ Radslavice
   je zapojena do projektu
   CESTA K ÚSPĚCHU II

Logolink_OP_VVV_hor_barva_cz.jpg

Certifikát.JPG[1].jpg

Na tomto místě probíhá realizace projektu:
Realizace lokálních sítí mateřských škol v gramotnostech
(reg.č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_010/0000548)

EU.jpg

Slaměníkova mateřská škola

Slaměníkova MŠ
Slaměníkova MŠ.bmp

Základní škola dnes

Charakteristika školy
škola.JPG[2].jpg

Citát:

"Má-li se člověk
stát člověkem,
musí se vzdělat."

"Spanilý člověk neučený -
co jiného než papoušek
s krásným peřím."

Jan Amos Komenský

 

logo školy