3. a 5. ročník
Žáci pracovali převážně ve skupinkách, ve kterých společnými silami pracovali na úkolech, vyrobili si knížky, zahráli hry a přemýšleli a důležitosti stromů pro přírodu a pro nás všechny.
2. ročníky
Žáci se v průběhu čtyř vyučovacích hodin věnovali tématu vody, zvláště její důležitosti pro přírodu i pro lidi. Na konkrétních příkladech zjišťovali, jak může být zásoba vody ohrožena nadměrnou spotřebou a znečištěním. Každé z témat bylo představeno pomocí hry, kdy žáci při hře zkoumají a řeší jednotlivé situace. Uvědomují si tak propojenost spotřebního chování v jednom místě světa a jeho možných důsledků na druhé straně Země. Jsou si pak více vědomi důležitosti ochrany přírody a setkávají se také s konkrétními příklady odpovědné spotřeby.
Projektový den navazuje na celosvětovou oslavu Dne Země.